Özellikle sosyal medyada, bazı fotoğraf paylaşımlarında Empresyonistik etki adı altında, uzun pozlamayla birlikte fotoğraf makinesini aşağıya doğru kaydırma hareketiyle, bir takım kareler yayınlanmaktadır … Tabii, bu gibi denemeler, güzeldir, hele de aynı tarz ve konseptlerin sürekli tekrar edilerek paylaşıldığı sosyal medya mecrasında, değişiklik açısından hoştur ….. Ancak, bu gibi deneme ve çalışmalar, sanatta empresyonizmin anlamını bilmeden, okumadan, sadece değişiklik olsun diye, ezbere dediğimiz, kulaktan dolma bir şekilde yapılmışsa, ve size çekiminiz ne kadar iyi olursa olsun, -neden çektin …, -bu tarzı açıklar mısın …., bu kare sana ne hitap ediyor?? vs gibi sorular sorulduğu zaman, cevap veremiyorsanız ya da tatmin edici cevaplar veremiyorsanız, işte orada, kurguladığınız, çekmeye çalıştığınız ya da taklit ettiğiniz her ne çalışmaysa, değeri ve anlamı açısından sorun var demektir … Gelelim, kısaca empresyonizme; sanatta, tabii ki fotoğrafçılık tarihinde empresyonizm, 19.yy ve
Bu blogdaki popüler yayınlar
Evvveeet, şimdi, bizde fotoğrafa yeni başlayanlar ve içinde olanların, fotoğraflarını “görsel” olarak, çok yakından takip ettiği, çağdaş, Brezilyalı fotoğraf ustası, Sebastião Ribeiro Salgado Júnior ‘ın çalışmalarını ve çekim tarzını sanatsal açıdan, örneklerle biraz tanımaya çalışalım. Salgado, sosyal dokumanter ve haber fotoğrafçısı (fotojurnalist) olarak tanınır … 120 ülkenin üzerinde seyahatler yapmış, pek çok kıymetli, değişik bakış açılarının olduğu çekim tarzıyla, üzerine yapılan eleştiriler ve övgüleriyle birlikte, çok konuşulan ünlü projelere imza atmıştır. Çalışmalarını, periyodik olarak incelediğimizde, hepsi, uzun sürelere dayanan, üzerinde detaylı / özenli / çok düşünülmüş ve çalışılmış projelerdir… ilk uzun metrajlı çalışması olan, Ekvator, Brezilya, Bolivya, Peru, Guatemala, Meksika gibi orta ve güney Amerika’ yı kapsayan “other americas” da, yerli insanlarının, tinsel ve dinsel yaşamlarını, zamana bağlı olarak,yaşadıkları kırsal alanların, ev hayatlarının, özellikle
Yorumlar
Yorum Gönder